Environmentalist

Environmentalist


ابر
محمدجواد محمدي زاده در حاشيه برگزاري جلسه کارگروه بند (الف) ماده 189 برنامه پنجم توسعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابرهايي که به سمت ايران مي‌آيند از سوي برخي از کشورهاي اروپايي تخليه مي‌شود.

 

به گزارش فارس وي گفت: در اينکه امروز علمي وجود دارد که تخليه بار ابرها انجام مي‌شود، هيچ ترديدي وجود ندارد.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: در جلساتي که با کشورهاي مختلف داشته‌ايم اين نگراني را هم مسئولان ارشد کشورهايي مانند ترکيه داشته‌اند که اين علم در حوزه تخليه بار ابرها وجود دارد.
وي گفت: در عين حال مسئله‌اي که الان در کل جهان مطرح است، تغييرات اقليمي که اتفاق مي‌افتد است. پديد‌هاي نو ظهوري مثل گرد و غبار، خشکسالي و ذوب شدن يخ‌ها از جمله اين تغييرات اقليمي است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح کرد: بنابراين بخشي از اين خشکسالي‌هايي که نه تنها در ايران بلکه در کشورهاي اطراف وجود دارد علتش در تغييرات آب و هوايي و کاهش نزولات آسماني است. همچنين بخشي از اين خشکسالي ها به دليل تخليه بار ابرهايي است که توسط برخي از کشورها انجام مي‌شود.
محمدي‌زاده بيان کرد: اصل اين موضوع تاييد مي‌شود که بعضي از کشورهاي اروپايي چنين کاري را انجام مي‌دهند، اما چون مستندات علمي قابل قبولي را بايد جمع و بعد اظهار نظر کرد، همچنين در حال حاضر اسم اين کشورها را نمي‌توانيم اعلام کنيم.
وي ادامه داد: قطعا اين موضوع به لحاظ حقوقي قابل پيگيري است، زيرا مولفه‌هاي اصلي حيات در حوزه محيط زيست، مولفه‌هايي نيست که حدود جغرافيايي داشته باشد، يعني نمي‌توان گفت که اين آب، خاک و... براي ايران و يا براي کشور ديگري است.
محمدي‌زاده تصريح کرد: هيچ کشوري نبايد بهره برداري‌اش از منابع طبيعي بيش از ظرفيت طبيعي‌اش باشد و اين مسئله به لحاظ حقوقي نيز قابل پيگيري است.
معاون رئيس جمهور در ادامه به طرح شهرداري در مورد مه پاشي در سطح خيابان‌ها براي جلوگيري از بروز گرد و غبار اشاره کرد و گفت: در اين طرح‌ها هيچگونه پشتوانه علمي وجود ندارد.
وي گفت: مه پاشي و روش‌هاي ديگري که براي کاهش آلودگي هوا انجام مي‌شود نتيجه بخش نيست.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اضافه کرد: همچنين در سال جاري کاهش گازهاي مخرب در تهران 30 درصد و در شهري مثل اراک ميزان گاز‌هاي مخرب 60 درصد کاهش داشته است.
معاون رئيس جمهور با اشاره به دليل کاهش گازهاي مخرب اشاره کرد و گفت: ارتقاي کيفيت سوخت، ارتقا صنعت خودرو سازي کشور، تقويت حمل و نقل عمومي و مهندسي ترافيک در حمل و نقل شهري از دلايل کاهش آلودگي هوا و گاز‌هاي مخرب است.
وي اضافه کرد: اين روش‌ها نظر‌هاي فردي است که پشتوانه علمي ندارد.


http://www.iren.ir/Nsite/FullStory/?Id=7734
 


نظرات شما عزیزان:

emad
ساعت14:14---26 شهريور 1391
سفارش قالب اختصاصی وبلاگ شما با هزینه بسیار کم قالب پیشرفته10000 تومان قالب متوسط 7000 تومان و قالب نیمه متوسط 5000 تومان برای سفارش قالب لطفا مو ضوع وبلاگ خود را به ایمیل dj_emad25@yahoo.com ارسال نمایید با به شماره تماس 09391580831 تماص حاصل فرمایید

با تشکر


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com